Blue World Blue World
YAVRU VE ERİŞKİN KEDİLERDE AŞILAMA

Tüm aşı programları için veteriner hekiminize başvurmalısınızAşılar petinizi birçok enfeksiyöz hastalıktan korunmaya yardımcı olacaklardır. Yavru kedileri enfeksiyöz hastalıklardan korumak için rutin aşılamaların yapılması gerektiği kesindir. Yeni doğmuş kedi yavruları, annelerinin sütlerinden hastalıklara karşı savaş veren antikorları da alırlar.. Ancak bu antikorlar normal olarak 6-12 hafta dayanırlar. Ancak bundan sonra aşılar anne sütünün yerini almaktadır ve yavru kedinizin vücuduna az miktarda yapısı değiştirilmiş hastalık unsurları vererek onun hastalanmadan kendi antikorlarını yaratmasına uyarılır.
Aşılanmamış kedinizi aşı programı tamamlanıncaya kadar lütfen dışarıya çıkarmayınız. Çıkarmak zorunda kalırsanız kucağınızda çıkarınız. Aşıları yapılmadan ve tamamlanmadan aşılıda olsa başka kedilerle kesinlikle temas ettirmeyiniz. Başka hayvanların dolaştığı yerlerde dolaştırmayınız.
Veteriner Hekim kontrolü , lüzumlu koruyucu aşılama ve paraziter tedavilerini yaptırmanız hayvanlardan insanlara geçebilecek Zoonoz hastalıkların önlenmesi açısından önemlidir.

Kliniğimizde yavru kediler için uygulanan aşı programı şöyledir.

Yavrunun sağlığı açısından 6-8 haftalık olduğu zaman ektoparazitler (dış parazitler), endoparazitler (iç parazitler)den arındırılmalıdır. Bu tedaviden sonra size veteriner hekiminizin hazırlayacağı aşı programına uymalısınız.
Aşıları tamamlanmamış yavru kediler onların yaşamı için önemli olan viral, bakteriel ve paraziter hastalıklara karşı açık olacaktırlar. Koruyucu hayvan sağlığında aşılar önemlidir. Bizim önerilerimiz şu anda en fazla test edilmiş ilmi protokoller ve hayvan sağlığını tehdit edici hastalıklarla ilgilidir.

a) FELİNE PANLEUKOPENİA :DİSTEMPER( KEDİ GENÇLİK HASTALIĞI) :
Son derece bulaşıcı ve çoğu kez ölümcül bir viral enfeksiyondur. Aşı onun yegane koruma yöntemidir.

b) FELİNE VİRAL RHİNOTRACHEİTİS :
Üst solunum yollarının çok bulaşıcı viral enfeksiyonudur. Aşı tek korunma yöntemidir.

c) CALİSİVİRUS :

d) CHLAMYDİA :
Bakteriel enfeksiyon

e) FELİNE LEUKEMİA VİRUS :
Öldürücü ve çok bulaşıcı viral bir enfeksiyondur.(Genellikle dışarı çıkan veya yaşayan hayvanlarda veya aynı evde yaşayan birden fazla kedi olduğu durumlarda kesinlikle uygulanmalıdır.) bu aşı da yapılmalıdır.

f) KUDUZ:
Bütün memelilere bulaşabilen ölümcül bir merkezi sinir sistemi hastalığıdır. Kuduz kamu sağlığı açısından önemli bir tehdit olduğundan hayvanınızın bu hastalığa karşı aşılanmış olması kanuni bir zorunluluktur.

Bu viral hastalıklar dışında FIV FELİNE İMMUNODEFİCİENCY VİRUS ( Kedi " AIDS " I öldürücü viral bir hastalıktır.) ve FIP FELİNE INFECTİOUS PERİTONİTİS ( Öldürücü olarak seyreden viral bir hastalıktır) Ülkemizde şu anda bu hastalıklara karşı bir koruyucu aşı bulunmamaktadır. Bu hastalıklara karşı tek koruma yöntemi aşılamadır. Umuyoruz ki yakın zamanda bu hastalıklara karşı kullanılan aşılar ülkemizde kullanılmaya başlayacaktır.
Yeni doğmuş kedi yavruları, annelerinin sütlerinden hastalıklara karşı savaş veren antikorları da alırlar. Ancak bu antikorlar normal olarak 6-12 hafta dayanırlar. Ancak bundan sonra aşılar anne sütünün yerini almaktadır ve yavru kedinizin vücuduna az miktarda yapısı değiştirilmiş hastalık unsurları vererek onun hastalanmadan kendi antikorlarını yaratmasına uyarılır.

Kliniğimizde yavru kediler için uygulanan aşı programı şöyledir;

6.haftada; veya daha erken iç ve dış parazitlere karşı ilaçlama ve kist aşısı
7.haftada;Bronchicine aşısı
8.hafta da;  FVR+FCV+FPV+FChl (1.karma aşı)
                    21 gün sonra
                    FVR+FCV+FPV+FChl (2.karma aşı)
9.haftada;  FeLV ilk aşısı(1.lösemi aşısı)
                    21 gün sonra
                    FeLV aşısının tekrarı (2.lösemi aşısı)

3. ayından sonra RABISIN(KUDUZ)
FPV    :Feline Distemper
FCV    :FELİNE CALİCİVİRUS
FVR    :FELİNE VİRAL RHİNOTRACHEATİTİS
FChl    :CHLAMYDİA
FeLV   :FELİNE LEUKEMİA VİRUS

Bu aşı programına uyulması vücudun yeterince bağışıklık kazanması için önemlidir. Yavru kedinizi sonra düzenli olarak her iki ayda bir iç(tenya ve kurt) ve dış parazitlere (pire ve keneye ) karşı ilaçlamalar yapılması gerekmektedir.

Yavru kedinize bir yıl sonra bu aşılar(FPV+FCV+FVR+FeLV+FChl / KUDUZ/BRONCHİCİNE ) sadece bir defa yapılması gereklidir ve yeterlidir. Bu aşılar tüm yaşantısı süresince yılda bir kez yaptırılmalıdır. Düzenli olarak antiparaziter tedavileri yaptırmayı unutmayınız.
Blue World Blue World